“Digital Signage” ile Veri İzleme.

“Digital Signage” ile Veri İzleme.

“Digital Signage” ile Veri İzleme.

Dijital ekranlar; merkezi olarak kontrol edilen bir sistem ve dijital içeriğin bir veya daha fazla ekranda oynatıldığı bir içerik dağıtım platformudur. Dijital tabela ekranları, örneğin canlı hava durumu, haberler, TV, menüler, uçuşlar, takvimler, reklamlar gibi her türlü bilginin aktarılması için kullanılır. Dijital ekranlar sahneye ilk çıktığında, kullanıcıların ekranlarda içerik yayınlamak için içerik programlarını ve oynatma listelerini manuel olarak düzenlemesi gerekiyordu. Ancak, 2030 yılına kadar 44 milyar dolara ulaşması beklenen küresel dijital tabela pazarı; yıllar boyunca, bu süreçlerin her birini otomatikleştirmek için çok çaba sarf etti. Ardından nihai atılım geldi: Veriye dayalı dijital tabela.

Sıcak bir günde kahve dükkanının yanından geçtiğinizi hayal edin. Serinletici soğuk bir içecek veya dondurma için bir promosyon gördünüz. Tam da ihtiyacınız olan şey, ihtiyacınız olduğunda, değil mi? Başka bir örnek de yağmur yağmaya başladığında LCD ekranda bir şemsiye reklamının belirmesi olabilir.  Dijital tabela pazarı önemli ölçüde büyüdüğü ve olgunluğa doğru kaydığı için, tüketiciler çekici reklam mesajlarına sahip ekran konseptine alışmaya başladı. Bu durumda, dikkatlerini cezbetmek için ek çabalar gerekebilir. Yaratıcı, pratik ve ilgi çekici içerik oluşturmak her zamankinden daha talepkâr hale gelecektir. Buradaki fikir, insanlara ilgilendikleri şeyler hakkında güncellemeler sunmaktır.

Veriye Dayalı Dijital Ekran Etkisi

Temel dijital bilgi ekranı, perakendecilerin müşterilere sunabileceği mağaza içi deneyimi büyük ölçüde değiştirebilir. Digital Signage kullanıcılarının %64’ü, dijital ekranların ana faydası olarak artan müşteri entegrasyonunu belirtiyor. Dijital Signage içerikleri kampanyaların etkinliğine katkı sağlar, müşteriler ile çalışanlar arasındaki etkileşimi artırır. Veriye dayalı dijital ekranlar ise verimliliği bir üst seviyeye taşıyor.

Veriye dayalı içeriği gerçek zamanlı olarak planlayarak, tetikleyerek ve kişiselleştirerek müşterilere daha fazla değer katılabilir ve daha iyi bir müşteri deneyimi sunulabilir. Müşteriler, dijital tabela ekranlarında görüntülenen mesajın gerçekten onlar için yapıldığını fark edecektir. Sonuç olarak, alıcı davranışları olumlu yönde etkilenir.  Veriye dayalı tabelaların kurulumu oldukça kolaydır. Bu sistemleri kurma ve yönetme konusunda deneyimli profesyonellerle çalışmak yeterli olacaktır.  Veriye dayalı dijital tabela sensörler, kameralar, yazılım programları, zamanlayıcılar gibi bileşenlerden oluşur ve karşılaşılan belirli tetikleyicilere dayalı olarak promosyon mesajları iletir.

Örneğin, perakende mağazalarında yer alan bu sensörler ve kameralar, alışveriş yapanların ve yoldan geçenlerin demografik verilerini toplayacaktır. Yaş, cinsiyet, renk gibi faktörler doğrultusunda kategorize çalışması yapacak ve arka uç analizleri ile bu verileri işleyerek, dijital tabelalardaki bilgileri otomatik olarak kişiselleştirecektir.

Çoğu dijital bilgi ekranı yazılımıyla, veriye dayalı içerik sunumu kolayca özelleştirilebilir. Veri kaynağından bağımsız olarak ekranlarda ve cihazlarda tek tip bir görünüm elde edilebilir. Ek olarak, oynatma listeleri genişletebilir ve içeriğin görüntülenmesi, yani içeriğin ne zaman ve ne sıklıkta görüntüleneceği planlanabilir.

Sonuç olarak

Büyük veri, dijital tabela endüstrisi de dahil olmak üzere çok fazla devrim yaratmaya devam ediyor. Aslında veriye dayalı dijital tabelalar her sektörde kullanılabilir. İzleyicilere hedeflenen mesajları iletmek, herhangi bir işletme için faydalı olabilir.

Kural tabanlı oynatmalar ve içerik tetikleme için veri eşleme, içerik oluşturma ve planlamayı kolaylaştırır. Dahası, doğru mesajı verimlilikle iletmek için güçlü bir araçtır. İlginç bir şekilde, dijital ekranlar marka bilinirliği üzerinde %47.7’lik bir etkinliğe sahiptir. Her şey düşünüldüğünde, sektör ne olursa olsun her işletme için yapmaya değer bir yatırımdır. Veri odaklı dijital tabelanıza yardımcı olacak doğru çözüm sağlayıcısını seçerek işe başlayabilirsiniz.

DipNot:

Bu içerik Vector Group’un kurumsal dergisi Vectime’dan alınmıştır.

https://www.vectorgroup.com.tr/vectime

Book Your Place At The Event

Register!